Tesettür Style

16 Temmuz 2011 Cumartesi

Yeni Bir Dergi Daha Geliyor: HESNA

Tesettürlü hanımların yararlanabileceği yeni bir dergi daha çıktı: Hesna Derginin kurucuları Şenay Şaşmaz ve Aynur Erdem, “Bir kadının eşine ve çocuğuna göstermekten rahatsızlık duymayacağı bir dergi hazırladık.” diyor..

Son dönemde tesettür giyim sektöründe ardı ardına yenilikler yapılıyor. İnternetten online satış sisteminin yaygınlaşması, private shopping (üyelik gerektiren özel alışveriş sitesi) sitelerinin kurulması, tesettürlü kadınların giyim konusunda yaşadığı sıkıntıları dinlemek için firmaların toplantılar yapması bunlardan bazıları. Geçtiğimiz ay yine bu sektörde tesettürlü kadınlara hitap eden bir ‘yaşam tarzı dergisi’nin çıktığını duyurmuştuk. Bu ay Hesna adıyla bir dergi daha çıkıyor. Kadın ve moda dergisi ama sektördekilerden biraz farklı. Tesettürlü kesime yönelik ayrıntılar var içinde. Hatta kıyafetlerde belli ölçülerin dışına çıkılmıyor. Zaten iddiaları, hemen her kesimden kadına hitap edebilmek…

Böyle bir dergi çıkarma fikri, uzun yıllardır kadın ve moda dergilerinde görev yapmış Şenay Şaşmaz ve çeşitli gazetelerin hafta sonu eklerinde çalışmış Aynur Erdem’in fikri. Tanışıklıkları uzun yıllar öncesine, aynı kurumda çalıştıkları döneme dayanıyor. İş hayatında yolları ayrılmış ama dostlukları hiç bitmemiş. “Çevremizde çok tesettürlü kadın vardı. Dost ortamında her zaman kıyafet bulamadıklarını söylüyorlardı. Böyle bir derginin ihtiyacı da hep dile getirilirdi. Biz de fikir üretiyorduk ama hep ortada kalıyordu. Sonra ciddi anlamda sarıldık bu işe ve oldu.” diyorlar.

Şaşmaz da, Erdem de başı örtülü kadınları o kadar çok dinlemişler ki ne gibi sorunları olduğunu çok iyi biliyorlar. Örneğin; “Abiye kıyafet ve gelinlik üzerine baş bağlama şekli en büyük sıkıntılardan biri.” diyor Erdem. “Tesettürlü kadınların nasıl giyinmek istediklerini tam olarak anlayabileceğinizi düşünüyor musunuz?” sorusuna iseşu cevabı veriyor: “Elbette. Estetik her yerde estetik. Güzel her yerde güzel. Bu tesettürlü olsun olmasın değişmiyor. Yalnızca bazı kurallara riayet ediyorsunuz, o kadar. Galliano’nun bir elbisesini gördüm mesela. Üstü bol, hafif vatkalı, ayak bileklerine kadar uzun… Başı açık bir kadın da, başı örtülü bir kadın da giyse sade ve şık olabilir. Bu tamamen giyim zevkinin incelmesiyle ilgili bir şey’’.
Dünya markaları da tesettüre kayıtsız kalamıyor


Tesettür dergisi diye nitelendirmiyorlar mecmualarını. Kadın ve moda dergisi diyorlar. Şaşmaz, “Biz Türkiye’de yaşayan kaç çeşit kadın varsa hepsine hitap etmek istiyoruz. Kimseye karşı önyargımız yok. Bir kadının eşine ve çocuğuna göstermekten rahatsızlık duymayacağı bir dergi hazırladık. Örneğin selülit konusunu işleyeceğiz ama bacak görseli kullanmayacağız. Kısacası içerik aynı ama sunuş tarzı çok farklı.” diyor. Zaten sektörden daha çok çevrelerindeki kadınlardan yola çıkarak hazırlamışlar Hesna’yı. Aynur Erdem’e göre dünya markaları bile Türkiye ve Ortadoğu’ya ihraç ettikleri ürünlere dikkat ediyor. Örneğin Hermes, eşarptasarlıyor ama hayvan figürlü olanları Türkiye’ye göndermiyor. Bu anlamda Türkiye’deki tekstil firmalarının da tesettürlü kesime kayıtsız kalamayacaklarını düşünüyorlar. Hesna ile hedefledikleri ise sektörün kadına bakış açısını değiştirmek.
Dergi temmuz ayının ortalarında bayilerde olacak. İlk sayıda haşema dosyası, helal kozmetik ürünleri, tesettür çekimleri, modacılarla röportaj, alkolsüz restoran ve otel tanıtımları, stil önerileri, aile ilişkileri ve çocuk bakımı gibi kadınların dikkatini çekecek birçok konu var.

Kaynak:Zaman Gazetesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder